تحقیق اثربخشی آموزش الگوی شادکامی فوردایس بر بهبود سلامت روانی دانش آموزان

تحقیق-اثربخشی-آموزش-الگوی-شادکامی-فوردایس-بر-بهبود-سلامت-روانی-دانش-آموزان
تحقیق اثربخشی آموزش الگوی شادکامی فوردایس بر بهبود سلامت روانی دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 117
حجم فایل: 314 کیلوبایت
قیمت: 24000 تومان

توضیحات:
پایان نامه رشته روانشناسی عمومی با موضوع اثربخشی آموزش الگوی شادکامی فوردایس بر بهبود سلامت روانی دانش آموزان پسر  مقطع متوسطه، در قالب فایل word و در حجم 117 صفحه.

بخشی از متن:
امروزه مدارس،  مراکز  آموزش عالی و  دانشگاه ها تنها بر آموزش های رسمی تمرکز نمی کنند بلکه مسئولیت های بزرگتری را در زمینه رشد و ارتقاء انسان در تمامی اشکال آن بر عهده می گیرند. اگر تجارب تحصیل در پایه های بالاتر اغلب مثبت و خوشایند است اما برای تعداد قابل ملاحظه ای از دانش آموزان پیامدهای منفی کوتاه و یا بلند مدت به همراه دارد.( فاگان ، 1998).  از طرفی،  داشتن مشکلات روانی و پایین بودن بهداشت روانی منجر به اختلال در انجام تکالیف درسی کاهش انگیزه، اضطراب، ترس و نگرانی شده و سبب می شود که دانش آموز بخش قابل توجهی از نیروی فکری خود را صرف چنین مشکلاتی می کند. در نتیجه، مسلما توان و علاقه کافی را برای فعالیت در امور درسی و آموزشی نخواهند داشت. تغییر روابط با خانواده و دوستان، عادات خوردن و خوابیدن و تنهایی نیز بر برخی از دانش آموزان اثر معکوس می گذارد.( راس و همکاران،  2000) بنابراین ، با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون و گسترش روابط اجتماعی در عصر کنونی ، آماده سازی افراد به ویژه نسل جوان جهت شاد زیستن نیاز به آموزش های شادکامی دارند. فوردایس (1997) معتقد بود شادی قابل آموزش و تعمیم می باشد. فوردایس از صاحب نظران روانشناسی شادی با بررسی تحقیقات معتدد مجموعه ای با عنوان « آموزش شادمانی» ارائه داده است. این برنامه دارای 14 اصل می باشد از میان تعداد 8 اصول مورد شناختی و 6 مورد رفتاری می باشد. زیر بنای برنامه شادمانی فوردایس این است که ...

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه 
2-1 بیان مسئله 
3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق 
4-1 اهداف تحقیق 
1-4-1 اهدف آرمان 
2-4-1 هدف کلی 
3-4-1 اهداف جزیی 
5-1 سؤالات تحقیق 
6-1 فرضیه‏ های تحقیق 
7-1 تعریف واژه گان و اصطلاحات تحقیق
1-7-1 متغیر اول شادکامی 
2-7-1 متغیر دوم سلامت روانی 
فصل دوم: ادبیات پژوهشی
1-2مقدمه 
2-2 تعریف بهداشت روانی
3-2 ساختار خانواده و تاثیر آن بر بهداشت روانی 
4-2 صداقت در خانواده 
5-2 آزادی در رشد و تجربه اندوزی 
6-2 وضعیت اقتصادی خانواده 
7-2 خانواده شلوغ 
8-2 خانواده و افت تحصیلی 
9-2 خشونت در منزل 
10-2 اختلاف و درگیری پدر و مادر 
11-2 طلاق 
12-2 بیمار جسمی یا روانی یکی از افراد خانواده 
13-2 خانواده و تاثیر تنش های آن بر سلامت روانی فرزندان 
14-2 وظایف خانواده 
15-2 ارتباط موفق خانواده 
16-2 روابط خانوادگی 
17-2 بهداشت روانی در مدرسه 
18-2 نقش مدرسه در تأمین بهداشت روانى 
19-2 نقش معلم در تأمین بهداشت روانى 
20-2 یک معلم خوب باید از نظر تأثیرگذارى در بهداشت روانى کودک، صفات و ویژگى‌هاى زیر را داشته باشد 
21-2انواع دشواری های رفتاری دانش آموزان 
22-2نقش مدرسه در تکوین مشکلات رفتاری دانش آموزان 
23-2 استرس و بهداشت روانی 
1-23-2 استرس چیست؟
2-23-2 سه رویکرد در تعریف استرس وجود دارد 
3-23-2 ویژگی های رویداد تنش زا کدامند 
24-2 دو مقوله در مورد رویدادهای تنش زا وجود دارد. 
1-24-2 رویدادهای آسیبی 
2-24-2 رویداد غیر آسیبی 
1-2-24-2مهارپذیری 
2-2-24-2پیش بینی پذیر بودن 
3-2-24-2میزان فراخوانی توانایی ها 
25-2عوامل موثر بر تنیدگی 
26-2مهارتهای مقابله با استرس 
1-26-2راهبرد مقابله مسأله مدار 
2-26-2مهارت مقابله هیجان مدار 
27-2روش های کاهش استرس 
1-27-2حمایت اجتماعی 
2-27-2ورزش 
3-27-2ریلکسیشن یا آموزش تنش زدایی عضلانی تدریجی 
28-2 ملاک های سلامت روان 
29-2 نشانه های سلامت روان 
30-2 مطالعه سلامت فاعلی (ذهنی ) 
31-2 عوامل برهم زننده سلامت روان 
32-2بیماری روانی و سلامت روان(مدل حالت کامل ) 
33- 2بهداشت روان و ابعاد پیشگیری 
1-33-2پیشگیر اولیه 
2-33-2پیشگیری ثانویه 
3-33-2پیشگیری ثالثیه 
34-2عوامل موثر بر سلامت روان:
1-34-2عوامل زیستی 
2-34-2عوامل عاطفی و روانی 
3-34-2 عوامل اجتماعی 
35-2اصول بهداشت روانی 
36-2الگوی سلامت روانی کی یس 
1-36-2در این الگو سلامت روانی دو معیار اصلی دارد 
2-36-2خصوصیات یک فرد سالم 
3-36-2عوامل موثربر سلامتی 
37-2 نظر مکاتب روانشناسی در باره سلامت روان 
1-37-2 دیدگاه عمومی فلسفه هستی گرا 
2-37-2- مکتب رفتارگرایی 
3-37-2- مکتب انسانگرایی 
4-37-2- مکتب بوم شناسی 
5-37-2 مکتب روان کاوی 
38-2 نظریه های موجود در رابطه با سلامت روان 
1-38-2 نظریه مورای 
2-38-2نظریه ی یونگ 
3-38-2 نظریه کارن هورنای 
4-38-2 نظریه اریک برن 
5-38-2نظریه اریک فروم 
6-38-2 نظریه ویلیام مکدوگال 
7-38-2 نظریه هری استاک سالیوان 
8-38-2 نظریه گلداشتاین 
9-38-2 نظریه ویکتورفرنکل 
10-38-2 نظریه اسکینر 
39-2 چارچوب نظری تحقیق 
1-39-2مفهوم سلامت روانی در نظریه ی فروید 
2-39-2 نظریه ی مزلو 
1-2-39-2ویژگی های افراد سالم از دیدگاه مزلو 
3-39-2نظریه آلفرد آدلر 
4-39-2 نظریه آلبرت الیس
40-2شادمانی و هنر شاد زیستن 
41-2گروه مثبت شادی 
42-2 دو گروه مخالف شادی عبارتند از 
43-2تعریف شادکامی و راهکارهای شاد زیستن 
44-2تاریخچه شادکامی 
45-2دیدگاه های نظری در مورد شادکامی 
1-45-2 نظریه فیزیولوژیک 
2-45-2 نظریه ارضاع آنی نیازها 
2-45-2دیدگاه ویکتور فرانکل 
46-2 همبسته های شادمانی 
47-2 چهار صفت درونی شادمانی 
48-2 شادمانی در لحظه حال 
49-2 فواید شادمانی 
50-2 هشت راه مطمئن برای افزایش شادمانی 
51-2 ابعاد شادمانی 
52-2 پیدایش خوشبینی 
53-2 مدل شناختی - رفتاری فوردایس 
54-2 پیشینه تحقیق 
1-54-2 تحقیقات داخلی 
2-54-2 تحقیقات خارجی 
55-2 خلاصه و جمع بندی
فصل سوم: روش پژوهشی
1-3 مقدمه 
2-3روش انجام پژوهش 
3-3 طرح و مدل پژوهشی 
4-3جامعه آماری 103
5-3 روش نمونه گیری 
6-3 نحوه اجرا 
7-3روش گردآوری اطلاعات 
8-3 ابزارگردآوری اطلاعات 
9-3 روش نمره گذاری
10-3 اعتبار و روایی 
11-3 روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 
منابع و ماخذ:
منابع فارسی 
منابع لاتین 
جدول ( 1-2 ) مفهوم سازی عملیاتی سازه ابعاد سلامت روان شناختی و اجتماعی 
جدول (1-3) طرح پژوهش 
جدول (2-3) شیوه ی اجرا 
جدول (3-3) خرده مقیاس های پرسشنامه 
فهرست نمودارها:
نمودار 1-2بیماری روانی و سلامت روان .مدل حالت کامل کی یس و لوپز(2002 ،ص50) 46
نمودار (1-3) مفهومی تحقیق 102

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.