تحقیق بررسی علاقمندی اشتغال دانش‌آموزان دخترکر و لال و عادی

تحقیق-بررسی-علاقمندی-اشتغال-دانش-آموزان-دخترکر-و-لال-و-عادی
تحقیق بررسی علاقمندی اشتغال دانش‌آموزان دخترکر و لال و عادی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 32 کیلوبایت
قیمت: 11200 تومان

توضیحات:
مبانی نظری تحقیق بررسی علاقمندی اشتغال دانش‌آموزان دختر کر و لال و عادی، در قالب فایل word قابل ویرایش و در حجم 20 صفحه.

بخشی از متن:
انستیتوی مرکزی کر و لال ها که به همت دکتر گلدستین در سال 1934 در آمریکا پایه‌گذاری گردید یکی از مؤسساتی است که طی سالیان دراز هزاران کودک کر را با تعلیم صحیح بعنوان یک فرد مقید به جامعه تحویل داده است.
جان‌تریسمی کلینیک که توسط خانم اسپنسرتریسی در سال 1934 در ایالت کالیفرنیای آمریکا تأسیس یافت با هدایت و راهنمایی هزاران پدر و مادری که فرزندان کرولال داشته‌اد خدمت بزرگی به جامعه نموده است امروزه هزاران مدرسه مؤسسه .و کلینیک در سراسر جهان به خدمت این گروه محروم از بعضی از مواهب زندگی مشغولند. افرادی که روزگاری به علت جهل اجتماعی و اعتقادات خرافی، بندگان گناهکار و مطرود خداوند محسوب می‌گیردیدند حال با دیدن تعلیمات لازم نه تنها مراحل عالی دانش را می‌پیمایند بلکه چون دیگر افراد بشر به جامعه و مردم خدمت می‌کنند و جای ارجمندی در جوامع مختلف احراز نموده‌اند.
در این قرن تعلیم و تربیت کودکان کرولال به سراسر جهان راه یافت و از ثمره آن میلیونها کودک از نژادهای مختلف برخودار گردیدند.
از سابقه تاریخی تعلیم کودکان کرولال در ایران کهن اطلاع صحیحی در دست نیست تنها هاری‌پست در کتاب خود در مورد اینکه در ایران و مصر قدیم نیز چون رم و یونان در تعلیم کودکان کرولال کوشش گردیده است اشاره‌ای می‌نماید. مدارک موجود در تعلیم کودکان کرولال در ایران به سال 1933 مطابق با 1312 شمسی مربوط می‌گردد. در آن تاریخ جبار‌باغچه‌بان که از مهاجرین روسیه بود هنگامی که در شهر تبریز کودکستانی را سرپرستی می‌نمود اقدام به تعلیم چند کودک کرولال کرد که بعدها منجر به ایجاد دبستان باغچه‌بان گردید. عمل وی بعنوان بنیانگذار تعلیم کودکان لال در ایران قابل تحسین است. در طی 30 سال 4 مدرسه دیگر در نقاط مختلف کشور بوجود آمد که مدارس تبریز و اصفهان و آموزشگاه حرفه‌ای نظام مافی از آن جمله‌اند.
در سال 1959 میلادی مطابق با 1338 شمسی کانون کرولالهای ایران توسط خود افراد کرولال به ثبت رسید و حمایت از کرولالها را در تمام مراحل اجتماعی به عهده گرفت. و بالاخره در سال 1965 میلادی مطابق با 1344 شمسی مرکز آموزش کودکان کرولال نیمروز دومین مدرشه کرولالها در شهر تهران بینانگذاری گردید و از سال دوم تأسیس قسمتی جهت نگهداری داوطلبان سایر شهرستانها دایر نمود و بدین ترتیب اولین پانسیون شبانه‌روزی کودکان کرولال در ایران تشکیل یافت. 
جمعیت حمایت کودکان کرولال یکی دیگر از مؤسسانی بود که ...

فهرست مطالب:
تاریخ تعلیم و تربیت کرولالها در جهان و ایران
روشهای آموزش و پرورش دانش‌آموزان کرولال 
آموزش شنوایی
گفتارخوانی با لب‌خوانی
صحبت با حرکات انگشتان دست (اشاره)
تشریح وفیزیولوژی دستگاه شنوایی
گوش خارجی
گوش میانی
پرده صماخ
شیپور استاش
استخوانهای سه گانه
گوش داخلی
علل و انواع کرولالی
کرولالی انتقالی
کرولالی ادراک یا عصبی
نظریه‌های مختلف در رشد زمان
نظریه پیاژه
نظریه اسکینر
نظریه بندورا
نظریه چوسکی
تئوری مربوط به رغبت یا علاقه
پیشینه تحقیق
رغبتهای اظهار شده،؛تست شده و سیاهه شده
منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.