تحقیق جامعه شناسی فرهنگی و مفاهیم آن از دیدگاه جامعه شناسان بزرگ

تحقیق-جامعه-شناسی-فرهنگی-و-مفاهیم-آن-از-دیدگاه-جامعه-شناسان-بزرگ
تحقیق جامعه شناسی فرهنگی و مفاهیم آن از دیدگاه جامعه شناسان بزرگ
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 130
حجم فایل: 934 کیلوبایت
قیمت: 4700 تومان

توضیحات:
دانلود تحقیق جامع و کامل با موضوع جامعه شناسی فرهنگی و مفاهیم آن از دیدگاه جامعه شناسان بزرگ، در قالب فایل word و در حجم 130 صفحه.

بخشی از متن:
سؤالی مطرح می شود وآن اینست که اگر رفتار فرد تابع فرهنگ اوست ، پس چه چیزی است که فرهنگ را تعیین می کند؟ درجواب پاسخ فرهنگ شناسان این است که فرهنگ بوجود آورنده فرهنگ است. در واقع یعنی فرهنگها با یکدیگر درتعامل هستند و همواره سازنده محصولات ، اختلاط ها وستیزها می باشند. (هر خصلت فرهنگی نتیجه خصلتهای قبلی و علت موارد بعدی است)
پیش از ورود به بحث اختصاصی جامعه شناسی فرهنگی می بایست ارتباط این حوزه را با چند حوزه موضوعی مجاور (مردم شناسی فرهنگی ، فرهنگ شناسی و مطالعات فرهنگی ) را روشن نماییم.

مردم شناسی: 
از نظر لغوی به معنای مطالعه انسان یا نوع بشر
به دو شاخه 1) فیزیکی و 2) فرهنگی تقسیم می شود.
1) مردم شناسی فیزیکی: به تنوعات جسمی در شکل انسانی آن می پردازد
2) مردم شناسی فرهنگی: مطالعه در تنوع های فرهنگی می باشد. که معمولاً تحلیل فرهنگ را در سه سطح انجام می دهد. الف) الگوهای آموخته رفتار ب) جنبه هایی از فرهنگ که در سطوح پایین تر از هوشیاری عمل می کنند( مانند قواعد دستورزبان و..) ج)الگوهای ادراک و اندیشه که از سوی فرهنگ تعیین می شود.

در این حوزه مطالعه درباره فرهنگهای موجود بویژه فرهنگهای ابتدایی تعریف می شود که براین اساس مردم شناسی مطالعه اقوام وقبایل از نظر پوشاک،خوراک،دین ،خویشاوندی،آداب و... است. ودر نهایت می توان نتیجه گرفت که انسانشناسی فرهنگی دارای سه زیرشاخه: باستان شناسی ، انسانشناسی زبان و مردم شناسی است.

*فرهنگ شناسی: شاخه ای از مردم شناسی می باشد که فرهنگ (نهادها، فناوری ها و ایدئولو‍ژیها) را بعنوان یک نظام مشخص از پدیده ها که بر پایه اصول خود سازمان یافته وبر طبق قوانین خاص آن عمل می کند می شناسد. در واقع براین باور است که دلایل رفتارهای مردم را باید در پرورش آنان در سنتهای خاص فرهنگی جست وجو کرد.

*مطالعه های فرهنگی: از دیدگاههای نسبتاً جدیدی بعنوان یک رشته درپرداختن به مطالعه درفرهنگ استفاده می شود که در طول دهه گذشته گرایش نوینی در مطالعه فرهنگ بوجود آمده که آنرا از چهارچوب رشته ای خاص خارج و به طور مستقل موضوع شناخت قرار می دهد. طرفداران این گرایش معتقدند که نتیجه این فعالیت توسعه قلمروی بوده است که با نگاه تازه ای ماهیت فرهنگ های انسانی را مورد توجه قرار داده است.

معنای مختلف فرهنگ از دیدگاه ریموند ویلیامز : نتیجه می گرفت که در حوزه ای بیرون از علوم طبیعی،فرهنگ به طور کلی در سه معنای متفاوت به کار رفته است 1) هنرها وفعالیتهای هنری 2)اولین مظاهر نمادی از یک شیوه خاص از زندگی که آموخته می شود 3) فرآیند توسعه

اهداف سه گانه مطالعات فرهنگی از دیدگاه بارکر: 
وی معتقد است مطالعات فرهنگی بعنوان یک رشته دارای هویت خاص به اندازه هر رشته دیگری (البته نه بیشتر ونه کمتر)جنبه سیاسی داردو می گوید اهداف سه گانه مطالعات فرهنگی عبارتنداز 1) تحلیل 2) آموزش و 3) سیاست گذاری

برسی مطالعات فرهنگی از دیدگاههای گوناگون : عده ای به تولیدات فرهنگی تکیه دارند و عده ای دیگر به متون فرهنگی و عده ای دیگر بر زندگی فرهنگی اشاره دارند که میان این سه رابطه وجود دارد .

زمینه های موضوعی جامعه شناسی فرهنگی:
واقعیت آن است که توسعه مطالعات فرهنگی از حدود سالهای 1960 به بعد و گسترش علاقمندی به موضوع فرهنگ در میان جامعه شناسان ، همگام با توسعه تدریجی گفتمانهای میان رشته ای هرگونه اعلامیه آوری ساده نگرانه ای را غیرممکن ساخته است.

گسترش زیادی که در مطالعات فرامدرن گرایی، نظریه انتقادی،فمنیسم و حوزه های مرتبط با این زمینه ها صورت گرفته است فضایی را بوجودآورده است که هیچ رشته ای به تنهایی نتواند موضوعی مشخص را بعنوان زمینه تخصصی واختصاصی خود به انحصار در بیاورد.

موضوع جامعه شناسی فرهنگی در میان دو گروه از سرشناسان آن یعنی از یکطرف نظریه پردازان ومعماران این رشته و از سوی دیگر ، پژوهشگران ایفاگر مطالعات میدانی که معمولاً هرکدام به گونه خاصی به این حوزه توجه داشته اند در طول چند دهه گذشته ناثابت،متضاد،پیچیده و ناهماهنگ بوده است.

جامعه شناسان فرهنگی به معنای خاص کلمه که اغلب آنها از متأخران هستند دیدگاههای متفاوتی ارائه نمودند و گاهی تلاش کرده اند در آثار خود حتی از ارائه عنوان جامعه شناسی فرهنگی نیز خودداری نمایند. واقعیت آنست که علی رغم اینکه حجم مطالعات ونظریه سازی ها مربوط به فرهنگ بویژه در نیمه قرن بیستم بسیار زیاد بوده است اما بعلت سازمان یافته نبودن جامعه شناسی فرهنگی اغلب این اطلاعات به سایر حوزه های جامعه شناسی انتقال یافته است.

تعریف جامعه شناسی از دیدگاه برگر: 
شناخت گروههایی از مردم است که از نظر تاریخی در وضعی قرار گرفته اند که آن را کاملاً انتخاب نکرده اند( ازاین رو تا حدودی با این وضع درگیر هستند) و مبادرت به تولید، بازتولید و تغییر مفاهیم نمادینی می کنند که در آیین های زندگی آنان مطرح است. که دراین شرایط پاره فرهنگهایی شکل می گیرند که ممکن است با فرهنگ مسلط مشکل پیدا کنند.

کارکرد جامعه شناسی فرهنگ از دیدگاه بارنز و بکر در کتاب تاریخ اندیشه اجتماعی: می گویند کارکرد جامعه شناسی فرهنگ عبارت است از تعیین آهنگ حرکات فرهنگ وتحلیل عناصر تکرارپزیر و تکرارناپذیر تجلیات فرهنگی وفهم ارتباط آن تجلیات باسیر جامعه و تمدن . وآنها یادآور می شوند که فقط آندسته از مظاهر فرهنگی که نمودارالگوهای کلی فرهنگ در یک جامعه هستند می توانند توسط جامعه شناس برای شناخت همبستگی فرهنگ و جامعه استفاده شوند.

متغیر وابسته و مستقل در جامعه شناسی فرهنگی : جامعه شناسی فرهنگ به مفهوم اثباتی آن تلاش می کند اجزا یا عناصر فرهنگ را بعنوان متغیرهای وابسته و بخشهای مرتبط با ساخت اجتماعی را بعنوان متغیرهای مستقل تحت برسی و شناخت درآورد و این واقعیتی است که در اغلب مطالعات استاندارد وپژوهشهای میدانی مشاهده می شود.

در شناخت یک فرهنگ از دیدگاه جامعه شناسی در عین حال که ابعاد زیسته آن مورد توجه خاص است، هم باید اقلام فرهنگی (اجزای تشکیل دهدنده آن که همواره متغیرند) در چارچوب برسی وارد شوند و هم تنوع آن (که بر اساس صور تولید مشخص می شود) مورد شناخت قرار گیرد.

جامعه شناسی جدید فرهنگ از دیدگاه دیانا کرین: می گوید جامعه شناسی جدید فرهنگ( او جامعه شناسی را به شکل جمع بیان کرده است چراکه به تفاوت گرایشها معتقد است) به مقدار زیادی با صور گوناگون فرهنگ ثبت شده مانند(اطلاعات،تفریحات،علم،فناوری،قانون و هنر) در رابطه قرارگرفته اند. به گفته او بدون تجزیه تحلیل محتوا و آثار فرهنگ ثبت شده، ونیز عواملی که برمحتوای فرهنگ ثبت شده اثر می گذارند نمی توانیم نقش فرهنگ را درجامعه جدید درک کنیم.

فهرست مطالب:
مقدمه. 
زمینه های موضوعی جامعه شناسی فرهنگی.. 
مولفه های توسعه پایدار 
عاملان توسعه پایدار: 
فرهنگ و توسعه : 
عوامل مهم و موثر فرهنگی در توسعه : 
وظایف فرهنگ در امر توسعه : 
توسعه فرهنگی و دیدگاه ها : 
توسعه فرهنگی و شاخص ها : 
امور فرهنگی ، علمی و فناوری : 
رسانه ملی و الزامات محیطی ( ملی و بین المللی) 
خلاصه مفاهیم جامعه شناسی..
نظریات ریتزر: 
مک دونالدی شدن.. 
جهانی‌شدن.. 
مصرف‌گرایی.. 
مارگارت آرچر. 
تأثیرپذیری و تأثیرگذاری.. 
اندیشه‌ها و مفاهیم بوردیو. 
نقد اندیشه بوردیو. 
مفاهیم آنتونی گیدنز. 
مفاهیم میشل فوکو. 
گفتمان علوم انسانی: 
مفاهیم یورگن هابرماس.... 
مفاهیم لویی آلتوسر. 
مفاهیم آنتونی گرامشی.. 
هژمونی در نظریات آنتونیو گرامشی: 
دولت و جامعه مدنی.. 
هژمونی به عنوان آموزش و پرورش.... 
نظریه هژمونی گرامشی.. 
مفاهیم سی رایت میلز. 
مفاهیم هربرت مارکوزه 
مفاهیم رالف دارندورف... 
مفاهیم تورستن وبلن.. 
مفاهیم نوربرت الیاس.... 
مفاهیم ویلفردو پاره تو. 
مفاهیم جورج زیمل.. 
آثـار زیمل.. 
جامعه و فرد. 
کلان شهر و حیات ذهنی.. 
آروین گافمن.. 
هویت اجتماعی.. 
مفاهیم آلفرد شوتس.... 
مفاهیم ادموند هوسرل.. 
پدیدار شناسی.. 
هوسرل و پدیدار شناسی.. 
تعلیق حکم (اپوخه) 
خاتمه. 
مفاهیم جورج هربرت مید. 
مفاهیم جرج هومنز. 
آثار هومنز: 
کارل مارکس.... 
مفاهیم جفری الکساندر 
کارکرد گرایی جدید چیست؟. 
مفاهیم تالکوت پارسونز. 
کنش ارادی دلخواه اجتماع؛ ماهیت ارادی کنش.... 
مسیر یگانه پارسونز؛ به فراموشی سپردن سوروکین.. 
مفاهیم رابرت مرتون.. 
مفاهیم ماکس وبر. 
منابع.. 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

طرح توجیهی و بیزنس پلان رستوران (راه اندازی رستوران شاطر عباس)

طرح-توجیهی-و-بیزنس-پلان-رستوران-(راه-اندازی-رستوران-شاطر-عباس)
طرح توجیهی و بیزنس پلان رستوران (راه اندازی رستوران شاطر عباس)
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: Zip@Rar
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 103 کیلوبایت
قیمت: 13600 تومان

توضیحات:
طرح توجیهی (امکان سنجی) و بیزنس پلان رستوران با موضوع راه اندازی رستوران شاطر عباس، در قالب فایل word قابل ویرایش و در حجم 21صفحه.
 
خلاصه‌ی طرح:
هدف از راه اندازی رستوران شاطرعباس، ایجاد مکانی است که با توجه به ذائقه و خواست مشتری و به صورت کاملاً سفارشی به سرو غذاهایی با کیفیت بالا و خوشمزه و ارزان می پردازد. نبود و خلاء چنین غذاهایی من را بر آن داشت تا به راه اندازی رستورانی زیبا در مکانی مناسب با کیفیت خوب اقدام کنم. این رستوران در محدوده‌ی خیابان فرشته افتتاح خواهد شد، پاسخگوی نیاز مشتریانی خواهد بود که علاوه بر بهرمند شدن از غذای خوب، اوقات خوشی را در کنار دوستان و آشنایان تجربه خواهند کرد . هدف از راه اندازی این کسب و کار به شرح زیر می باشد :

1- راه اندازی رستوران شاطر عباس با محیطی دوستانه و شاد در محدوده‌ی شهر
2- افتتاح چند شعبه‌ی دیگر در شهرستان
3- اعطای نمایندگی فروش جهت زدن شعبات این رستوران در شهرستان‌ها
4- باب میل بودن و سلیقه ای شدن غذاها
این گونه به نظر می رسد با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قدرت و استفاده از فرصت ها می توانم این کسب و کار را با موفقیت انجام دهم.

مشتریان بالقوه‌ی این رستوران به سه بخش اصلی تقسیم می شوند : 1- افرادی که مایلند در کنار صرف غذا به سرگرم شدن و تفریح و گذراندن وقتشان بپردازند. 2- افرادی که مایلند نحوه درست کردن غذا را از نزدیک ببینند و به سلیقه ی خود غذاشان را سفارش دهند. 3- افرادی که مایلند نحوه درست کردن غذا را آموزش ببینند .
و...

فهرست بخشی از مطالب:
مقدمه:
چشم انداز
ماموریت
اهداف
استراتژی
خلاصه طرح
معرفی کسب و کار
معرفی محصول یا خدمت
جدول لیست غذاها 
تهیه مواد اولیه 
مراحل و شیوه های کنترل 
مزیت های رقابتی محصول 
تحلیل مشتریان
ارزیابی رقبا
و ...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت (اسلاید) سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی

پاورپوینت-(اسلاید)-سرمایه-انسانی-و-توانمند-سازی-انسانی
پاورپوینت (اسلاید) سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 53
حجم فایل: 1313 کیلوبایت
قیمت: 8900 تومان

توضیحات:
پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان "سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی "، در حجم 53 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با قابلیت ویرایش. شامل تعریف سرمایه ، انواع سرمایه، انسان، سرمایه ای بی پایان، سرمایه انسانی، متدولوژی افزایش سرمایه انسانی، سیستم فرهنگ نتیجه گرایی، سیستم مدیریت استعدادها و ...

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " سرمایه انسانی و توانمند سازی انسانی " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. 

بخشی از متن:
هیچ جامعه ای توسعه نمی یابد مگر آنکه به توسعه منابع انسانی خود پردازد.
طی قرن گذشته، بخش قابل توجهی از پیشرفت کشورهای توسعه یافته مرهون تحولات و نیروی انسانی کارآزموده بوده است.
آیا می دانید ادیسون با اختراعات خود به تنهایی چند میلیارد دلار برای کشور امریکا درآمد ایجادکرده است؟

بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
تعریف سرمایه 
انواع سرمایه
انسان، سرمایه ای بی پایان
سرمایه انسانی
متدولوژی افزایش سرمایه انسانی 
سیستم فرهنگ نتیجه گرایی
سیستم مدیریت استعدادها 
سیستم مسئولیت پذیری
سیستم مدیریت دانش و رهبری
منابع انسانی: دارایی ارزشمند و ارزش آفرین
سرمایه در گذشته و حال
مفهوم سرمایه انسانی در یک نگاه 
توانمندسازی منابع انسانی
توانمند سازی 
توانمندسازی کارکنان
چرا توانمند سازی مهم است ؟
چگونه توانمندسازی انجام می شود ؟
هدف از توانمندسازی
مسیر توانمندسازی کارکنان
مراحل فرایند توانمندسازی کارکنان
ساز و کارهای عملیاتی توانمندسازی سرمایه های انسانی 
توانمندسازی منابع انسانی
عالیترین درجه توانمندسازی
موانع تفویض اختیار
مزایای تفویض اختیار
مدل سه مرحله ای توانمندسازی کارکنان
نتایج توانمندسـازی 
نتیجه گیری 

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق سرمایه انسانی و توانمندسازی انسانی+ فهرست منابع

تحقیق-سرمایه-انسانی-و-توانمندسازی-انسانی-فهرست-منابع
تحقیق سرمایه انسانی و توانمندسازی انسانی+ فهرست منابع
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 19
حجم فایل: 77 کیلوبایت
قیمت: 11200 تومان

توضیحات:
تحقیق با عنوان " سرمایه انسانی  و توانمندسازی انسانی " در حجم 19 صفحه همراه با تصاویر و توضیحات کامل با قابلیت ویرایش.

این فایل شامل تحقیقی آماده با عنوان " سرمایه انسانی و توانمندسازی انسانی " بوده و در 19 صفحه همراه با تصاویر و توضیحات کامل و فهرست منابع طراحی شده است که می تواند به عنوان تحقیق کلاسی درسهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. 

بخشی از متن:
تاریخچه اولین تعریف اصطلاح توانمند سازی به سال 1788 بر  میگردد که در آن توانمندسازی را به عنوان تفویض اختیار در نقش سازمانی خود می دانستند که این اختیار بایستی به فرد اعطا یا در نقش سازمانی او دیده می شد . این توانمند سازی به معنی اشتیاق فرد برای پذیرش مسئولیت واژهای بود که برای اولین بار به طور رسمی به معنی پاسخگویی تفسیر شد. گرو ( 1971 ) به تعاریف رایج فرهنگ لغت از توانمندسازی اشاره می کند که شامل تفویض قدرت قانونی، تفویض اختیار کردن ، مأموریت دادن و قدرت بخشی است. در سال 1990 گاندز توانمندسازی را با واگذاری اتخاذ تصمیم به کارکنان مفهوم سازی کرد .

بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه 
سرمایه چیست؟
انسان، سرمایه ای بی پایان
متدولوژی های افزایش سرمایه 
سرمایه در گذشته و حال
رویکرد‌های مدیریت منابع انسانی
دلایل توجه به منابع انسانی با رویکرد استراتژیک
مفهوم سرمایه انسانی در یک نگاه 
مفهوم توانمند سازی
تعاریف توانمند سازی
اهمیت توانمند سازی کارکنان در سازمان
شاخه زمینه جو فرهنگ سازمانی 
الگوی تحقق توانمند سازی مدیران
عوامل مؤثر بر توانمندی کارکنان
فرایند توانمندسازی منابع انسانی
فرایند تجزیه و تحلیل وضعیت منابع انسانی
تجزیه و تحلیل سازمانی
فرایند توانمندسازی منابع انسانی
اصول توانمند سازی
مولفه های کلیدی مدل ارزیابی شایستگی برای توانمندسازی منابع انسانی
نتایج توانمندسازی
نتیجه گیری
منابع 

تحقیق تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت پرورش مهارتهای کلامی کودک

پاورپوینت-پرورش-مهارتهای-کلامی-کودک
پاورپوینت پرورش مهارتهای کلامی کودک
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 88
حجم فایل: 28706 کیلوبایت
قیمت: 17200 تومان

توضیحات:
پاورپوینت با موضوع پرورش مهارتهای کلامی کودک، در حجم 88 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل.

پرورش مهارتهای کلامی کودک به صورت کامل پاورپوینت شده است، مناسب برای مدرسین و دانش آموزان و تربیت کنندگان است و شامل 88 اسلاید با تصاویر بسیار زیبا می باشد. 

بخشی از متن:
ابتکار در حضور و غیاب: به جای نام بردن کودکان کلاس و پاسخ های همیشگی آنها (حاضر) می توانید از دست زدن یا ایستادن و یا تولید صدای خاص یا حتی اسامی دیگر استفاده کنید.
طرح چیستان و معما در فعالیت های گوناگون: 
با طرح چیستان و معماهای ساده، با توجه به سن وعلاقه مندی کودکان، از آنها بخواهید به صورت گروهی آن را حل کنند.استفاده از اشعار آهنگین: صبح ها را با یک قطعه شعر مورد علاقه کودکان شروع کنید.
استفاده از بازی ها: جورچین های یک بعدی و سه بعدی لوتو و دومینو های اشکال، رنگ و اشیا، با توجه به سن کودک و گاه با نشان دادن تصاویر کامل قبل از کار و یا بدون تصویر در اختیار کودکان قرار داده شود.
تمرین سکوت: درس مشاهده رفتار و حرکات کودکان که نیاز به حل و فصل و گره گشایی و تصمیم گیری دارد. با یک دقیقه سکوت و کشیدن یک نفس عمیق به کودکان فرصت یافتن راه حل مناسب داده شود.
رضایت از خود: استفاده از عباراتی که منعکس کننده رضایت خاطر و مهربانی است، برای ایجاد تمرکز در .» شما به من آرامش می دهید « و » روز خوبی را داشته ام « ،» من شاد هستم « کودکان مؤثر است. 
ب : کودکان 
از کودکان بخواهید:
1 هر روز صبح به شما بگویند اولین صدایی که شنیده اند، چه بود. با جمع بندی نظرات کودکان گامی بیشتر
به سمت شناخت دنیای کودکانه برداشته اید.
٢ نفس عمیق بکشند و به پر و خالی شدن شش های خود توجه کنند.
٣ سه بار نفس عمیق بکشند، سپس آرام آرام آن را بیرون بدهند.
٤ به تصویری که شما آگاهانه به دیوار چسبانده اید، مانند منظره دریا یا جنگل و غیره، چند لحظه نگاه کنند.
٥ روی بدنشان تمرکز کنند و با اعلام شما، دست ها را باز و بسته و پاها را خم و راست کنند و حرکات را اجرا نمایند...
کودک به مرور با صحبت کردن های مکرر و استفاده از لغات و تکرار آنها، از لغات مفهومی بیش از یک واژۀ ساده برداشت میک ند و در قبال این آموخته های کلامی به درک معنا می رسد.
کودکی که برایش زیاد کتاب خوانده و یا قصه گفته اند، این بار دوست دارد که خود گوینده قصه و کتاب باشد. او اغلب به خواندن برای خودش یا عروسک هایش وانمود میک ند
مراحل اجرای نمایش خلاق

داستانی را برای کودک انتخاب کنید و بخوانید.
از کودکان سؤال شود که دوست دارند کل داستان و یا قسمتی از آن را نمایش دهند.
با توجه به شخصیت های داستان چند کودک را انتخاب کنید.
به دیگر کودکان اطمینان بدهید که نوبت آنها نیز خواهد شد.
حال کودکان به دو قسمت بازیگران و تماشاچیان تقسیم شده اند.
به تماشاچیان گوشزد کنید که سکوت کنند و به روش اجرای دوستان شان توجه کنند.
با یک علامت از پیش تعیین شده (سوت یا زنگ) کار را شروع کنید.
پس از اتمام از تماشاچیان بپرسید، اجرا چگونه بود؟
در گروه کودکان می توانید سؤالاتی را در رابطه با اجرا بپرسید.
و...

فهرست کلی فصلهای کتاب :
پودمان1 : توسعۀ واژگان کودک
پودمان 2 :توسعۀ مهارت های شنیداری کودک
پودمان 3:توسعۀ مهارت های بیانی کودک
پودمان 4:آماده کردن کودک برای خواندن
پودمان 5:آماده کردن کودک برای نوشتن

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.